Coccolino

dlouhodobá široká spolupráce
s oblíbeným medvídkem

Knorr

Jak banda digičarodějů
porazila zavedené agentury?

Měli jsme za úkol:

Oživit komunikaci brandu, o kterém 10 let nebylo pořádně slyšet

Vyčarovat kreativní koncepty a natočit 2 spoty pro 2 různé cílovky
Přesvědčit mladé spotřebitele a rodiny, že existuje modernější alternativa k tradičním bujónovým kostkám
Bleskově dodat kreativy pro 360° kampaň, která zaujme a bude se šířit napříč médii

Podařilo se nám:

Vytvořit ikonický vizuální spot s hlavou v rýži, našlapaný spoustou digitálních efektů
Rozhýbat prodeje: tržby řady Bohatý bujón rostly 10,7× více než průměr trhu
Vyhrát Reklamní katovnu s vysokým hodnocením odborníků 72 %
Získat hodnocení spotu "Outstanding" při testování u Kantaru

Nevyšlo nám:

Dokončit extrémně náročné natáčení před půlnocí
Užít si letní dovolenou, protože jsme to psali v červenci a točili v srpnu

Digičáry jsou velmi flexibilní. Nebojí se inovátorských řešení a dokážou rychle zareagovat, když je potřeba. Těžkosti jsou součástí projektů, důležité však je, že Digičáry jdou pro nejlepší výsledek a jsou schopni tomu přizpůsobit okolní prostředí.

Kateřina Torová

Category Brand Building Manager Knorr & Hellmann's Variety Sauces CZ/SK

Oživení značky Knorr

Značka Knorr byla dlouhých deset let bez velké kampaně a mezi spotřebiteli pomalu upadala v zapomnění. Naším úkolem bylo vrátit ji zpět do povědomí českých zákazníků a ukázat, že Knorr má stále co nabídnout.
 
Pro dvě cílová publika jsme vytvořili přes deset kreativních konceptů. Hlavní hvězdou se stal Bohatý bujón ve formě želé, který dosud byl vedle tradičních bujónových kostek v pozici modernějšího outsidera. Po těžkém vybírání postoupila do produkce vizuálně orientovaná dvojice.

Výrazná kreativita a nejnáročnější natáčení

Dynamický spot s ikonickou „hlavou v rýži“ byl doslova našlapaný digitálními efekty. Množství akce nám pomohlo upoutat a udržet pozornost. Druhý spot byl orientovaný na pohodové rodinné prostředí a zábavně komunikoval benefity produktu.

Nezvolili jsme si tedy vůbec jednoduchou cestu. Nejnáročnější natáčení, které jsme kdy organizovali. Dvacetihodinový maraton, dvě reklamy za jeden den, dvě děti na place a náročné slow-motion záběry nám nejednou pořádně zavařily. Přesto jsme se nevzdali a od páté ranní vydržel náš třicetičlenný štáb až do konce. Do jedné ráno.

Ikonický spot a obrovský úspěch

Když se reklama dostala ven, začaly přicházet první ohlasy. V testování Kantaru získala nejvyšší možné hodnocení „Outstanding“. Následně jsme vyhráli Reklamní katovnu na Mediáři s rekordním odborným hodnocením 72 %. Ke dni této case study jsme napočítali celkem 935 hodnocených kampaní v historii Katovny, ta naše zaujala 25. místo. Patří tedy mezi 3 % nejlepších. A tak pár digičarodějů porazilo tradiční zavedené agentury. Žádná reklama Unileveru v historii Mediáře totiž nezískala vyšší skóre.

A tržby Knorru rostou

Kampaň měla okamžitý dopad na obchodní výsledky. Meziročně vzrostly tržby Bohatého bujónu 10,7× více než průměr bujónového trhu! Tržní podíl Knorru v segmentu se zvýšil o 1,38 procentního bodu.

Inspirovali jsme další tvůrce?

Naše ikonická „hlava v rýži“ obletěla marketingové portály a získala si pozornost reklamních profesionálů. O několik měsíců později jsme si všimli podobných konceptů – hlavy v krabici od pizzy v reklamě známého kuchaře nebo hlavy ve stolech v kampani jednoho velkého pivovaru. Náhoda, nebo inspirace?

Firemní údaje

Reklamní agentura DIGIČÁRY
Digital Focus s.r.o.
Na Perštýně 1, Praha 1
IČ: 06872450
DIČ: CZ06872450