KOSTAL

Konečně
pohodová práce

Měli jsme za úkol:

Oslovit nové zájemce o technickou práci v automotive
Připravit náborovou landing page
Vyrobit fungující náborové video, které nebude jen další korporátní nuda

Podařilo se nám:

Zapojit zaměstnance Kostalu a dostat je před kameru do vtipných rolí
Dotáhnout příjemně působící náborový web
Dodat populární video ve stylu České sody

„Od začátku nás nadchnul velmi profesionální přístup a zároveň neotřelé postupy, které se u nás ujaly. Všechny zainteresované kolegy spolupráce velmi bavila, což pro nás bylo velmi důležité. S výsledkem jsme byli nadmíru spokojeni. Digičáry mohu jen doporučit.“

Lenka Tothová

HR specialista, Kostal

Kdo bude vymýšlet elektroniku do aut?

Na podzim roku 2023 se na nás obrátila pražská pobočka německé automotive firmy Kostal. Vývojové centrum na Zličíně stálo před velkým expanzním krokem a chystalo se na nábor nových specialistů.
 
Naším cílem nebylo vytvořit další nudnou a sterilní náborovou kampaň jako přes kopírák. Začali jsme důkladnou analýzou, vyzpovídali stávající zaměstnance ohledně toho, co mají na práci v Kostalu rádi, a postupně klienta přesvědčili o řešení.

Konečně pohodová práce

To je hlavní heslo, které jsme ke komunikaci zvolili. Vyvinuli jsme náborovou microsite, optimalizovanou primárně pro prohlížení na mobilu. Zdůraznili jsme hlavní výhody, které vnímají stávající zaměstnanci: možnost být sám sebou, podpora a vstřícnost seniornějších kolegů k nováčkům, vzájemný respekt či komfortní pracovní prostředí. A podpořili je přímými citacemi.

Video plné ironie, šikany a křiku

A vrcholem naší práce se stalo natáčení kampaňového videa. Nikomu z firmy se do toho nejdřív nechtělo. Představa o náborovém videu dosud znamenala křečovitě strojený projev před kamerou, u stěny prázdné zasedačky. Postupně jsme však na svou stranu získali několik spojenců a dokonce i ambasadorů, kteří k zapojení do natáčení přesvědčovali další a další kolegy.
Náš scénář jsme postavili na principech České sody. Zatímco voiceover s šibalským podtónem představoval jednotlivé výhody práce v Kostalu, scény v obraze ironicky ukazovaly naprostý opak. Ve videu tak uvidíte šéfa křičícího na podřízeného, šikanu nováčka nebo drsnou atmosféru na pohovoru.

Otevřený konec

Rádi bychom se dozvěděli, jak naše kreativa uspěla v náborové kampani. Projekt však zůstal trochu nedotažený - video organicky vyšlo na klientově i našem LinkedInu a sklízelo velký úspěch. K placené propagaci však nakonec nedošlo - už v této fázi se klientovi postupně povedlo naplnit téměř všechny poptávané pozice a intenzivní nábor se pozastavil.

Firemní údaje

Reklamní agentura DIGIČÁRY
Digital Focus s.r.o.
Na Perštýně 1, Praha 1
IČ: 06872450
DIČ: CZ06872450